Sugár János
Személy típus:
személy
Életkor:
1958 –
Születési hely:
Magyarország
Életrajz:
Budapesten született. A Magyar Képzőművészeti Főiskola szobrász szakán szerzett diplomát (1984). Aktívan részt vett az Erdély Miklós által vezetett interdiszciplináris csoport, az INDIGO kiállításain és pefromanszain (1980/86). 1980 óta vesz részt magyar és nemzetközi szervezésű kiállításokon filmjeivel, videóival és performanszaival (többek közt: Liget Galéria, Budapest, 1987; Knoll Galéria, Budapest, 1990, 1992, Bécs, 1993, 1997; Ludwig Múzeum, Budapest, 1998, 2005; Art Media Center, Moszkva, 1999; Műcsarnok, Budapest, 2004; Videospace Galéria, Budapest, 2007, 2011) . Vezetőségi tag volt a Balázs Béla Stúdióban (1990/95). 1990 óta tanít a Magyar Képzőművészeti Egyetem intermédia szakán tanít. Kiállított a IX. Documentán Kasselben (1992), majd részt vett az Artslink rezidenciaprogramban, melyet a Cleveland Institute of Art szervezett (1994). "Sugár János posztkonceptuális gondolkozásmódja a 90-es évek végétől fokozatosan egyfajta társadalomkritikai érzékenységgel egészült ki, amely a művészetet az élettel egyre inkább egybemosó public art tevékenységében kristályosodott ki." (Orosz Márton)
(2011)
Szerző
| CÍM | MŰFORMA | KÉSZÍTÉS IDEJE | |
|
A halhatatlan tettesek |
videómű |
1988 |
|
Az analfabéta írógépe |
videómű |
2001 |
|
Check Your Six |
videómű |
2003 |
|
Félreértések |
televíziós mű |
1991 |
|
Félreértések 1. |
televíziós mű |
1991 |
|
Félreértések 2. |
televíziós mű |
1991 |
|
Félreértések 3. |
televíziós mű |
1991 |
|
Félreértések 4. |
televíziós mű |
1991 |
|
Félreértések 5. |
televíziós mű |
1991 |
|
Fényújság |
objekt, public art |
1993-11-03 - 1993-11-30 |
|
Filmutópiák II. |
bemutató |
1987-04-23 |
|
Filmutópiák III. - Aktuális zárt lánc |
bemutató |
1987-10-22 |
|
Holy Shit |
videómű |
2007 |
|
Ismeri a módszeremet? |
videómű |
1998 |
|
Kairos vs Expeditus |
videómű |
2007 |
|
Kamera a pácban |
kísérleti film |
1992 |
|
Mínusz pátosz, plusz mítosz |
installáció, videómű |
1991 |
|
Monstrance Model / Narcissus in the Black Hole |
hálózati mű, installáció, interaktív mű |
1996 - 1997 |
|
Munkanélküli Ariadné |
videómű |
1997 |
|
Nagy igen, nagy nem |
videómű |
1989-01-01 |
|
Perspektíva koncert |
installáció |
1999 |
|
Referencia generátor |
installáció, interaktív mű, komputerművészet |
1996 |
|
Semmi sincs úgy, mint azelőtt |
installáció |
2002 |
|
Sztriptíz - Graffiti-mentés |
dokumentáció, projekt, public art |
1993 |
Szerkesztő
| CÍM | MŰFORMA | KÉSZÍTÉS IDEJE | |
|
Intermédia videóválogatás 1991 - 2000 |
szerkesztett videógyűjtemény |
2000 |
|
Intermédia videóválogatás 1995 - 2005 |
szerkesztett videógyűjtemény |
2005 |
|
Intermédia videóválogatás 2004 - 2008 |
szerkesztett videógyűjtemény |
2008 |
Előadó
| CÍM | MŰFORMA | KÉSZÍTÉS IDEJE | |
|
A hatékonyság határai - a szekularizált döntések sorsa |
bemutató |
1997-03-17 |
|
Erdély Miklós egy 1979-es művének elemzése |
bemutató |
2008-06-06 |
Közreműködő
| CÍM | MŰFORMA | KÉSZÍTÉS IDEJE | |
|
Erdély 08|80: Beszélgetés |
beszélgetés |
2008-06-06 |
|
Látás - A nézők szemszögéből |
szeminárium |
2002-11-05 |
|
Látás - A nézők szemszögéből - Beszélgetés, vita |
beszélgetés |
2002-11-05 |
Szerző
| CÍM | MŰFORMA | KÉSZÍTÉS IDEJE | |
|
Intermédia |
könyv |
1993 |
|
Polifónia |
katalógus |
1993 |
























